2015-03-26

Doc. dr. Sigita Burvytė

2015m. kovo 5d. Pagirių „Pelėdžiuko“ vaikų darželyje susibūrė edukacijos žiedas

2015 m. kovo 5 d. Pagirių „Pelėdžiuko“ vaikų darželyje jaunos, motyvuotos, mylinčios vaikus ir savo darbą auklėtojos Jurgitos Jurgelevičiūtės iniciatyva susibūrė Vilniaus rajono ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogų edukacijos žiedas. Į šią ugdymo įstaigą sugūžėjo didelę patirtį ir norą mokytis visą gyvenimą turinčios pedagogės iš daugelio aplinkinių ikimokyklinio ugdymo įstaigų: Valčiūnų vaikų lopšelio-darželio, Riešės vaikų darželio, Mickūnų vaikų lopšelio-darželio, Maišiagalos vaikų lopšelio-darželio, Rudaminos lopšelio-darželio.

Man, kaip lektorei, buvo didžiulė garbė pažinti ir pabūti kartu su savo darbą ir vaikus mylinčiais pedagogais. Konferencijos metu kartu su pedagogėmis gvildenome aktualias tėvų ir pedagogų bendradarbiavimo problemas bei ypatumus. Diskusijų metu ieškojome tinkamiausių bendradarbiavimo būdų ir formų, kurie leistų greičiau išspręsti konfliktines situacijas bei surasti tinkamiausius probleminių situacijų sprendimus. Šių dienų pedagogams aktuli tema – kaip susikalbėti su Alfa kartos vaikų tėvais, kurių požiūris į vaikų ugdymą gali skirtis nuo pedagogų požiūrio. Diskusijos metu pedagogai turėjo galimybę klausti ir dalintis savo gerąją patirtimi.

Šio darželio direktorė Edita Gujienė ir pavaduotoja ugdymui Janina Lukšienė yra administracijos pavyzdys. Jų dėka įstaigoje vyrauja darbuotojų harmoningas emocinis klimatas, geri tarpusavio santykiai, pedagogai pasižymi išskirtine vidine motyvacija tobulėti ir ieškoti tinkamiausių probleminių situacijų sprendimų. Džiugu pabuvoti tokioje įstaigoje, kur tiek jauni, tiek vyresni pedagogai ieško, diskutuoja, dalinasi ir maloniai leidžia laiką ieškodami tinkamiausių bendradarbiavimo galimybių.

Pagirių „Pelėdžiuko“ vaikų darželyje pedagogams sudarytos tinkamos darbo sąlygos: darbuotojams įrengtos kompiuterių zonos; atskiras ir jaukus metodinis kabinetas, kuriame pedagogai gali pasikalbėti su tėveliais apie vaikus, jiems negirdint; erdvi darželio lauko teritorija sudaro sąlygas vaikų fiziniam aktyvumui realizuoti. Įstaigoje vyrauja į vaiką ir jo harmoningos ugdymosi aplinkos sukūrimą orientuotas požiūris. Šios įstaigos pedagogai tobulindami savo kompetencijas siekia, kad vaikai šioje įstaigoje pasijustų saugūs, laimingi ir galėtų save išreikšti kurdami bei pažindami ir tyrinėdami aplinką. Šitaip vaikai gali pasijusti šalia juos mylinčių, gerbiančių, gerą jų elgesį pastebinčių bei sėkmes paskatinančių žmonių.

 

 

 

 

3 komentarai apie “2015m. kovo 5d. Pagirių „Pelėdžiuko“ vaikų darželyje susibūrė edukacijos žiedas

  1. Mano sūnus lanko Valčiūnų darželį. Auklėtoją jis begalo myli, nes ji šiolaikiška, visada pasitinka sūnų su šypsena ir apkabinimais. Mano sūnus puikiai jaučiasi auklėtojos globoje. Ir auklėtojas reikia motyvuoti, ne tik kasmetinėmis atostogomis liepos mėnesį kai rajonų darželiai nedirba, bet tokį darbą dirbantys pedagogai turėtu turėti atostogu daugiau nei priklauso. Ir motyvuoti auklėtoja turi ir patys tėvai, parodydami pagarbą, ir padėką, kad saugoja ir prižiūri jų vaiką. Ir įstaigos vadovas, ir valstybė turėtu įvertinti žmones dirbančius pedagogo darbą, nes ne kiekvienas sugebėtu rasti kalbą su 15-20 vaikų, ir visus juos išmokyti kažko naujo.

  2. Nepaprastai svarbu , kad auklėtojos – pedagogės mylėtų savo pasirinktą profesiją, būtų matyvuotos . Padagogui reikalingas savybes galima įgyti , bei išugdyti su patirtimi. Svarbu , kad vaikų darželyje viešpatautų draugiška atmosfera, jungianti žmones , dirbančius bendrą naudingą darbą.

  3. Dažnai vaikai su auklėtojomis praleidžia daugiau laiko nei su mama – todėl labai svarbu,kad gautų viską kas geriausia – meilė,profesionalumas, draugškumas ir žinoma puiki atmosfera. Džiugu kai pedagogai patys imasi iniciatyvos tobulėjant.

Komentavimo galimybė išjungta.