2015-03-20

Aidana Baravykaitė-Dagienė, Sigita Burvytė, Rūta Gekienė, Bronė Baravykienė

Kūrybiškas pasakų pritaikymas ugdymo procese

2015 m. kovo 17 dieną Vilniaus miesto savivaldybės tarybos posėdžių salėje šurmuliavo ikimokyklinio ir pradinio ugdymo įstaigų vadovai, pedagogai ir tėvai. Į pedagogams organizuojamas konferencijas vis aktyviau ir noriau įsitraukia aktyvūs bei savo vaikų visapusišku ugdymu besidomintys tėveliai, būsi tėveliai bei studentai (būsimi socialiniai pedagogai ir kt.). Konferencija buvo skirta knygos „Paskos vaiko gyvenime. Vaikų pasakos vaikams“ pristatymui bei pasidalinimui pasakų pritaikymo galimybėmis vaikų ugdymo procese gerąja patirtimi.

Knygos autorės Aidana Baravykaitė-Dagienė, Sigita Burvytė, Rūta Gekienė ir Bronė Baravykienė trumpai pristatė kas paskatino parašyti šią knygą, kokia buvo rašymo eiga ir kokios tolimesnės šios knygos viešinimo ir pasakų populiarinimo tėvų ir vaikų tarpe perspektyvos. Nuskambėjo autorių mintis, kad tai nėra paskutinė vaikų kurtų pasakų vaikams knyga. Šioje konkurencingoje visuomenėje labai svarbu skatinti vaikų kūrybingumą, o vaikų kuriamos pasakos – gera galimybė ugdytis kūrybingumui. Pasakos labai tinkama priemonė atpažinti vaikų baimes, dominuojančius charakterio bruožus bei padėti vaikams koreguoti savo elgesį, kuris padėtų vaikams savarankiškai ir nežalojant kitų patiems patenkinti savo poreikius. Konferencijos moderatorėmis buvo knygos autorės Aidana Baravykaitė-Dagienė, Sigita Burvytė. Visos konferencijos metu tiek pranešėjai, tiek dalyviai džiugino vieni kitus gera nuotaika ir draugiška atmosfera. Doc. dr.Aldona Mazolevskienė negalėjo dalyvauti konferencijoje, bet perdavė sveikinimo žodį ir įkvėpė savo studentus suvaidinti savos sūrybos pasaką. Gražiomis dekoracijomis pasipuošusios Lietuvos edukologijos universiteto Vaikystės katedros studentės puikiai pristatė savo sukurtą pasaką. Įdomiais pranešimais dalinosiGreta Kacinauskaitė ir Vykintas Mikulėnas, kurie atstovavo VšĮ „Start English“, bei išradingai savo knygas pristatė Juventa Mudėnienė ir Jūratė Jadkonytė-Petraitienė. Ona Šidlauskienė, Irina Pavlovskaja dalinosi įžvalgomis apie vaikų kurtas pasakų knygeles ugdant vaikų kūrybingumą, o Eglė Gavrilovienė vaizdžiai pristatė ugdomosios aplinkos poveikį vaikams bei Vilniaus lopšelio-darželio „Ozas“ pasakų herojais papuoštas įstaigos sienas. Sonatos Riaukienės vaizdus pristatymas davė daug naujų idėjų auklėtojoms kaip galima ugdyti vaikų kalbą pasakų pagalba.

Lietuvos edukologijos universitete SEF Socialinio ugdymo katedroje studijuojančios socialinę pedagogiką studentės pristatė „Pozityviosios tėvystė“ klubo veiklą ir pakvietė į klubo veiklas įsitraukti ir ikimokyklinių ugdymo įstaigų pedagogus bei tėvelius. Pranešimo pabaigoje studentai (Rūta Lukšytė, Elena Diržytė, Rūta Vilūnaitė, Aneta Baranauskaitė, Eglė Kravčiūnaitė ir Inga Šareikaitė), kartu su konferencijos dalyviais sukūrė konferencijos pasaką „Kiškutis ir margutis“.

Ugnė Koršunovė pasidalino įžvalgomis kaip galima pritaikyti pasakas psichologo darbe su vaikais, o Vilniaus lopšelio-darželio „Riešutėlis“ direktorė Irina Bušauskienė atskleidė pasakų terapines galias. Žaismingas, vaizdingas ir linksmas Aldonos Karoblienės ir Ramintos Pertulionienės pranešimas linksmai nuteikė konferencijos dalyvius. Pasakų stebuklingą ir įvairiapusį poveikį vaikams atskleidė Rita Romaškienė, Rita Rupšienė, Audronė Boikovienė, Jurga Umbrasaitė, Andžela Karalevičienė, Daiva Daubarienė ir Katerina Špiliauskaitė.

Savo pranešimuose pasaką siejo su žaidimais Laura Štaraitė ir Tatjana Burauskienė. Sandra Raugienė pasidalino mintimis apie tai, kaip pasaką galima pritaikyti logopedo darbe, o Vilija Talačkienė vaikų kuriamas pasakas susiejo su daile ir dainomis.

Informatyvius stendinius pranešimus pristatė auklėtojos: Silva Šaulienė, Vilniaus lopšeli-darželis „Pabiručiai“, Sigita Žemaitytė, Vilniaus lopšelis-darželis „Atžalėlės, Justina Bimbirytė, Rita Denisovaitė, Vilniaus lopšelis-darželis „Lazdynėlis“, Regina Vaitkevičienė, Vilniaus lopšelis-darželis „Naminukas“, Rūta Bukšaitienė, Egidija Putienė, Vilniaus lopšelis-darželis „Spygliukas.

2 komentarai apie “Kūrybiškas pasakų pritaikymas ugdymo procese

  1. Labai gera mintis!!! Vaikų kurtos pasakos vaikams… gerai, dėl kelių priežaščių,visų pirma vaikų fantazija yra neribota ir vaikui vaiką suprast kur kas lengviau. Kita gi priežastis tai, jog pasakos, kurias mes žinome tai baisios (tikrai tragiškos) perkurtos istorijos.. Jei dar neesat skaitę pasakų originalų, paskaitykit ir nors jau suaugęs žmogus tai perskaito, jausma ne pats smagiausias sužinant, jog miegančią gražuolę pabudino jos naujagimis po išprievartavimo, Joniukas su Grytute pabėgo iš namų, nes tėvai juos norėjo suvalgyti, o laiminga pabaiga ne tokia ir laiminga, nes galiausiai visi suvalgė raganą ir taip toliau.. Tikrai galima pasijaust apgauu, o vaikų kurtuose pasakose, jokios apgaulės ir esu įsitikinus, jog pasakos daug įdomesnės ir originalesnės už Dysney kurybą. Šiaip ir tėveliams patarčiau atsisėst su savo mažyliais ir sukurt pasaką, ugdant jų fantaziją.

  2. Puiki mintis šviesti apie pasakas, vaikams pasakos yra labai svarbios, jos padeda būti vaikams kūrybiškiems, padeda mokėti išspręsti įvairias problemas. O svarbiausia lavina jų fantaziją, todėl pas vaikus ji yra beribė.

Komentavimo galimybė išjungta.