Emocinio intelekto (EQ) lavinimo vaikų vasaros stovykla „Bendrauju žaidžiu – save atrandu“

Daugelis šiuolaikinių darbuotojų atrankos specialistų emocinį intelektą (EQ) laiko vienų iš svarbiausių įgūdžių nulemiančių sėkmingą žmogaus karjerą. Pagrindiniai emocinio intelekto įgūdžiai yra savo emocijų atpažinimas ir valdymas, bei aplinkinių žmonių emocijų atpažinimas.

Jau 8 metus veikiančios, vaikų ugdymo edukatorės dr. Sigitos Burvytės vedamos vaikų vasaros stovyklos skirtos lavinti Jūsų vaiko socialines ir emocines kompetencijas, atpažįstant savo stiprybes ir vidinius resursus. Edukacinės veiklos stovykloje paremtos naujausiais moksliniais tyrimais bei edukaciniais metodais. Stovykloje vaikai išmokstą produktyviai ir pozityviai komunikuoti su šalia esančiais, siekti savo tikslų pozityviu elgesiu, suprasti ir atjausti kitus žmones.

Edukacinės veiklos vaikų vasaros stovykloje

Vasaros stovyklos vaikams veiklos skirtos savo stiprybių bei vidinių resursų atpažinimui, susipažinimui su kitais vaikais ir bendravimo įgūdžių bei tarpusavio santykių stiprinimui. Veiklos su vaikais bus orientuotos į patyrimą ir mokymąsi veikiant. Skirtingų veiklų metu vaikai mokysis pastebėti kitų vaikų stiprybes ir jiems apie tai pasakyti. Vasaros stovyklos metu veiks socioemocinio lavinimo kūrybinės dirbtuvėlės, kurių metu vaikai užsiims kūrybiniais darbeliais, tradiciniais rankdarbiais ir juos pritaikys naujuose projektuose. Bus organizuojamos vaikų pozityvios komunikacijos įgūdžių ugdymo edukacinės veiklos, pozityvios disciplinos principų pažinimas taikant dramos ir pasakų edukacijos metodus. Užsiėmimų metu bus kuriamos ir vaidinamos vaikų sukurtos pasakos tema: „Laiminga vaikystė“, „Nėra namų be dūmų“, „Gera diena, geriems žmonėms“ ir „Linksmas laiškas draugui“.

Vaikų stovyklos uždaviniai

  1. Sužadinti vaikų smalsumą tyrinėti juos supantį pasaulį per artimiausios gamtos giluminį pažinimą per patyrimą ir tarpusavio bendravimą. Bus edukaciniai užsiėmimai „Pažinkime augalus“ ir „Vabaliukų foto medžioklė“, kurių metu tyrinėsime gamtą ir bendrausime tarpusavyje.
  2. Susipažinti su lietuvių liaudies rankdarbiais, mados ir floristikos bei fotografijos pagrindais. Kūrybinių dirbtuvių metu vykdysime projektines veiklas, kurios padės pažinti kiekvienam savo resursus ir pasinerti į kūrybinius verpetus.
  3. Savęs pažinimas vyks edukatoriams moderuojant kūrybines vaikų veiklas, kurių metu kiekvienas pažins tiek save, tiek šalia esančius ir mokysis sugyventi kartu. Vaikai mokytis pakantumo, empatijos ir atjautos vienas kitam.

Vasaros stovyklos gairės

Laikas: 2021 m. birželio 28 d. –  liepos 2 d.
Trukmė: 5 dienos.
Atvykimas: 9 val.
Vaikų amžius: 7 – 16 metų.
Grupės dydis: apie 40 vaikų.
Vieta: kaimo sodyba „Pas Jeronimą“, Tvenkinių g. 8, Varkaliai, Plungės r. (rodyti žemėlapyje)
Kaina: vaikui – 200 eurų (neįskaitant maitinimo ir nakvynės).
Maitinimas: maistas organizuotai užsakomas iš kavinės (3 kartus per dieną), kaina – 15 eurų/diena.
Nakvynė: palapinėse 10 eurų/diena. (Galima ir be nakvynės)

Kasdienės veiklos: rytinė mankšta, diskusijos ir praktinės užduotys vaikų ugdymo klausimais, patyriminis mokymasis, žaidimai, klajonės po apylinkes, kūrybinės dirbtuvės, bendravimas,  maudynės, etnokultūrinės vakaronės, vakaro meninė programa ir pašnekesiai prie arbatos puodelio, dienos įspūdžių aptarimas. Į visas veiklas bus kūrybingai integruojami žaidimai.

Veiklos zona: didelis valgomasis su židiniu, daug jaukių erdvių pokalbiams,  šaldytuvas, virdulys, visi reikalingi stalo įrankiai, didelis ir mažas lauko baseinai vaikams, tvenkinys su liepteliu, vandens kubilas, 2  tualetai ir dušas, lauko pavėsinė lietingam orui, pievelė žaidimams, medinės laipynės, karstyklės, 3 tvenkiniai žvejybai.

Atsivežti: stovyklavimo reikmenis (palapinė, miegmaišis, čiužinys), patogius paprastus rūbus atitinkamam orui, asmens higienos priemones ir maudymosi reikmenis, galvos apdangalą, užtiesalą ant žolės, drėgmei atsparią aprangą, guminius batus, lauko žaidimus (pvz., kamuoliai, badmintonas, skraidančios lėkštės), mėgstamas knygas ir gerą nuotaiką.

Laisvu nuo veiklų stovyklos laiku, vaikai galės rinktis sau mėgiamą veiklą iš 30 skirtingų individialių ar grupinių lavinamųjų žaidimų. Vaikai žais šaradas, vyks edukaciniai pokalbiai su edukatoriais, vaikams aktualiomis temomis.
Dienos veiklų ir patyrimų aptarimas bei „Bombos“ sprogdinimas.

Visos stovyklos veiklos yra orientuotos į tai, kad padėtų vaikams atsitraukti nuo virtualios aplinkos.
Tai padės vaikams sustiprėti fiziškai ir emociškai.

 

Preliminari stovyklos programa

Pirma diena: „Susipažinkime.
Tai aš. O kas tu?“

Pirmoji stovyklos diena skirta dalyvių susipažinimui, stovyklos teritorijos tyrinėjimui, stovyklos taisyklių kūrimui.
Edukacinė žinutė vaikams. Vaikai stiprins gebėjimą pastebėti savo ir kitų vidinius resursus bei mokysis pristatyti save kitiems ir išgirsti, suprasti, priimti šalia esantį autentišką draugą su savo išskirtinėmis savybėmis bei charakterio bruožais. Šiuos įgūdžius vaikai lavins spręsdami sužaidybintas situacijas.
Po susipažinimo vaikai bus suskirstyti į grupes, kuriose pagal duotas temas galvos scenarijus. Vėliau šie scenarijai bus suvaidinti ir nufilmuoti. Stovyklos pabaigoje lauks filmo peržiūra.
Diena skirta savo stiprybių pažinimui bei vidinių resursų atpažinimui, kitų vaikų pažinimui, vaikų tarpusavio santykių stiprinimui ir susipažinimo žaidimams.
Pirmą dieną bus organizuojamos aktyvios fizinės – edukacinės veiklos.

Antra diena: Kartu veikiu – smagiai gyvenu

–  Rytas prasideda judriais žaidimais, mankšta.
– „Smalsuolių kūrybinės laboratorijos“ – įtraukiančios ir integruotos gamtos ir inžinerijos tyrinėjimais pagrįstos patyriminės veiklos (pvz. kaip pastatyti hidraulinį tiltą, kurio pievos augalo šaknys ilgiausios, lapai karpyti, o žiedai balti?
– „Lobio paieška kitaip“ – orientacinis žaidimas padės vaikams mokytis spręsti problemines situacijas, talkinant edukatoriams.
–  Pabėgimų kambario išbandymas „Sumani šeima – sumaniame kaime“.

Trečia diena: Jausmus atpažinau – save suvaldžiau

– Rytinė mankšta;
– „Jausmų šarada“ – žaidimas skirtas susipažinti su jausmų įvairove bei veiksmų ir žodžių galiai suvokti, reiškiant savo jausmus.
– „Rutuliukų žaismas“ – dailės edukacijos elementais paremta veika, kuri padės vaikams pažinti savo jausmu kai yra pažeidžiamos asmeninės ribos.
– „Gamtos vaizdų terapija valdant emocijas“ – vaikai susikurs savipagalbos planą kaip elgti esant apimtam stiprių emocijų bei susipažins su emocijų valdymo būdais bei įgis įrankius kaip juos panaudoti, kai apima stiprios emocijos.
– poilsis ir atsipalaidavimas, aptariant dienos pasiekimus

Ketvirta diena: Pažintis su tradiciniais amatais

– Rytinė mankšta.
-„Amatų dirbtuvės“ – drožyba ir šaukštų gamyba, veltinis, dekupažas, sviesto mušimas, kastinio gamyba, nerimas, mezgimas, audimas.
– „Gondingos mūšis“ – kursime istorinio mūšio scenarijų ir jį sužaidybinsime.
– vakare kartu su šeimos nariais ir edukatoriais vakarosime prie laužo „Varkalių gegužinėje“ ir prisiminsime lietuvių liaudies tradicijas (šokiai rateliai, žaidimai). Žaisime Lietuvių liaudies žaidimus, dainuosime dainas, kas prisidės prie vaikų tautiškumo, vaikų tarpusavio ir šeimos narių tarpusavio santykių stiprinimo ir puoselėjimo.

Penkta diena: Savo talentus realizavau – laimingu tapau
save pažinau

– Rytinė mankšta.
– „Madų šuo“ – pagal savo talentą ir duotą instrukciją vaikai sukurs rūbą, kurį demonstruos baigiamojo renginio metu.
– „Talentų šou“ – kiekvienas vaikas pristatys savo talentą baigiamojo renginio metu, o edukatoriai padės kiekvienam vaikui pasiruošti.
– Refleksija poilsis ir atsipalaidavimas ir savo patirčių įsivertinimas.

Emocinio intelekto lavinimo vasaros stovyklos užsakymas

Norėdami sužinoti daugiau informacijos apie emocinio intelekto lavinimo vasaros stovyklą, skambinkite 8655 64853 arba rašykite info@ugdykim.lt