Ugdymo klaidos

Pagrindinės žmogaus ugdymo problemos kyla iš visuomenėje egzistuojančių nuostatų:

  • Kad žmogaus ugdymas prasideda mokykloje, nors mokslas įrodė, kad tuo metu didžioji dalis žmogaus fizinių, protinių vystymosi galimybių ir charakterio formavimosi savybių yra išsemtos.
  • Kad pagrindines fizines, protines ir charakterio savybes žmogus paveldi, nors mokslas įrodė, kad šias savybes suformuoja jo gyvenamoji aplinka.
  • Kad viską, kas reikalinga sėkmingam žmogaus egzistavimui, laikui bėgant įgis savaime. Praktika rodo, kad lavinami ir ugdomi žmonės pasiekia daugiau.
  • Kad vaiką reikia visapusiškai globoti, šiltai rengti, sočiai maitinti, nešioti ant rankų ar vežioti vežimėlyje. Nuo to žmogus tampa nesavarankiškas, neužsigrūdinęs, prakaituotas, storulis, fiziškai silpnas, nejudrus ir nekoordinuotas.
  • Kad reikia pripirkti žaisliukų, knygučių ir mokyti to, ko visi moko: piešti, lipdyti, konstruoti ir visa tai daryti kambaryje. Visgi daugiausia potyrių vaikas turi gauti gamtoje. Pirmu atveju jis įgis priklausomybę ir vienpusiškumą, antruoju – įvairiapusį pažinimą ir universalumą.
  • Kad darželiuose vaikai ugdomi geriau, nei šeimoje, nors laikymas darželiuose tarp bendraamžių sąlygoja menką kalbos, bendravimo ir kitokio pobūdžio socialinį vystymąsi.
  • Kad vaikus sėkmingai išugdyti gali ir vienas iš tėvų. Visgi vaikams būtina matyti abiejų lyčių: tėvo ir motinos elgesį ir tarpusavio santykius.
  • Kad televizorius prisideda prie vaiko ugdymo, nors jis yra didžiausias vaiko fizinio ir protinio vystymosi priešas. Jis silpnina regėjimą, daro vaiką nejudrų, nesivysto jo vaizduotė, jis įgauna iškreipto gyvenimo vaizdą.
  • Didžiausias fizinio vystymosi priešas – cukrus. Nesivysto vidaus organai, nesveiki dantys, silpni kaulai.

Kaip išvengti ugdymo klaidų, kaip pakeisti nusistovėjusias nuostatas ir tvarką, reikia diskutuoti, tartis, sudaryti veiklos programą ir veikti.

Mes Jūsų paslaugoms.

5 komentarai apie “Ugdymo klaidos

  1. Daugelis vaikų auklėjimo metodų gali ne tik pakenkti tėvų ir vaikų santykiams, bet ir menkinti vaiko savivertę. Vaiku ugdymas – atsakingas kasdienis, bet nebūtinai sunkus, darbas. Faktas: reikia ugdyti sveiką vaiko savivertės jausmą, kad jis galėtų ramiai priimti gyvenimo smūgius ir lengviau atsitiesti po jų. Be to, sveikas savivertės jausmas padės vaikui mokantis pačiam savarankiškai daryti sprendimus ateityje – tai ypač svarbu paauglystėje, kai bendraamžių įtaka labai stipri ir vaikas turės atsispirti pasiūlymams išbandyti alkoholį, cigaretes, narkotikus.Venkite kysiu, grasinimu, priekabiu, kritikos, pliaukstelejimu, veiksmo atidejimo, nenuosirdziu pagyru.

  2. Tėvų tarpusavio elgesys, šeimos vertybės ir požiūris įįįįįįįįįįįįįįįi aplinkinius, daug kas formuoja vaiko charakteri, požiūri i gyvenimą ir visuomenę. ugdydami tėvai daro klaidų, svarbu tas klaidas nekartoti iš kartos įi kartą.viskas kas supa vaiką ji ugdo, tik svarbu atrasti privalumus, ir nepiknaudžiauti , kad nepadaryti vaikui žalos.

  3. Gyveni ir mokaisi, kuo daugiau drausi vaikui tuo labiau jis tai darys. O pastūmėsi į tai, tada jis galvos kad nieko blogo nedaro. Kiekvienam vaikui ugdymas yra individualus. Vieni lengvai kiti sunkiai linkę pasiduoti į auklėjimą. Nuo tėvų priklauso kaip jie išauklės savo vaiką. Svarbu suvokti, kad ugdai atskirą asmenybe, kuri kažkada turės išeiti į pasaulį su savo vertybėmis ir gyventi savarankiškai.

  4. Perskaičius nuostatas apie vaiko ugdymą kyla tik viena išvada: laimingas vaikas ne tas, kuris aprūpinamas viskuo materialiai (žaislai, geriausias darželis, televizorius), o tas, kuris MYLIMAS jį supančioje pozityvioje aplinkoje, kuriam suteikiamas adekvatus rūpestis su laisve būti savarankiškam.

  5. Dabartinėje, vis modernėjančioje visuomenėje, kur televizija, kompiuteriniai žaidimai ir virtualus bendravimas ima viršų, manau, svarbu kuo daugiau informacijos ir palaikymo skirti jauniems tėvams, kurie susilaukia savo pirmagimio.

Komentavimo galimybė išjungta.