Vaikų vasaros poilsio stovyklos „Aš – gamtos dalis“ 2025

Vaikų vasaros poilsio stovyklos „Aš – gamtos dalis“ Vilniaus miesto vaikams, lankantiems VDC centrus: „Tobulėk“, „Atraskime“, „Auk ir atrask“, „Pažink“, „Tyrinėk“.

Stovyklos skirtos šių VDC centrų vaikams ir vyks nemokamai. Jos finansuojamos iš Vilniaus miesto savivaldybės biudžeto skirto vaikų vasaros stovyklų organizavimui lėšų.

  1. Vaikų vasaros poilsio stovykla „Aš – gamtos dalis“ vyks Vaikų dienos centro ,,TOBULĖK“ vaikams Vilniaus Vydūno progimnazijoje (Įsruties g. 3, Vilnius) 210 A ir 210B kabinetai.

Data: 2025 m. birželio 2, 3, 4, 5, 9, 10, 11, 12 d. nuo 13 val. iki 18 val. Stovykla skirta 7-12 metų amžiaus vaikams.

  1. Vaikų vasaros poilsio stovykla „Aš – gamtos dalis“ vyks Vaikų dienos centro „ATRASKIME“ vaikams Vilniaus Viršuliškių mokykloje (Viršuliškių g. 7, Vilnius) 237 ir 222 kabinetai.

Data: 2025 m. birželio 2, 4, 5, 9, 11, 12 d. nuo 13val. iki 18 val. Stovykla skirta 7-13 metų amžiaus vaikams.

  1. Vaikų vasaros poilsio stovykla „Aš – gamtos dalis“ vyks Vaikų dienos centro „AUK IR ATRAS“ vaikams Vilniaus Šeškinės pradinėje mokykloje (Šeškinės g. 15, Vilnius) 213 kabinetas.

Data: 2025 m. birželio 3, 4, 5, 6, 10, 11, 12, 13 d. nuo 15 val. 30 min. iki 18 val. 30 min. Stovykla skirta 7-11 metų amžiaus vaikams.

  1. Vaikų vasaros poilsio stovykla „Aš – gamtos dalis“ vyks Vaikų dienos centro VDC ,,Pažink“ vaikams Vilniaus Sausio 13-osios progimnazijoje (Architektų g. 166, Vilnius) 282 kab. ir 125 kab.

Data: 2025 m. birželio 30 d, liepos, 1, 2, 3, 4 d. nuo 9 val. iki 15 val. Stovykla skirta 7-13 metų amžiaus vaikams.

P.S. Vaikų dienos centro „Tyrinėk“ vaikai galės prisijungti prie bet kurios čia nurodytos stovyklos sau patogiu laiku ir vietoje.

Ugdomosios veiklos, kurias vykdysite

  1. Savęs kaip gamtos dalies suvokimas gamtoje, taikant gamtos terapiją.
  2. Fototerapija tyrinėjant gamtą komandoje.
  3. Judrieji žaidimai gamtoje, lobio paieška, savipagalbos būdų paieška gamtoje esant apimtam stiprių emocijų.
  4. Floristinės sienutės kūrimas, augalų pažinimas, gamtos dėsnių tyrinėjimas, STREAM eksperimentai tyrinėjant gamtą.
  5. Kūrybiniai savęs ir gamtos pažinimo projektai.
  6. Judesio terapija gamtoje ir gyvenimiškų įgūdžių ugdymasis patyriminės edukacijos pagalba gamtoje.

Programos tikslas

Stiprinti vaikų socioemocines kompetencijas, padedant jiems įgyvendinti vienijančias kūrybines idėjas, kuriant atvirą, tvarią, pagarba ir pasitikėjimu paremtą tarpusavio kultūrą, tyrinėjant ir pažįstant gamtą bei jos dėsnius, mokantis sugyventi tarpusavyje, stiprinant ryšius ir vienas kitą palaikantį dialogą, kuris paremtas tolerancijos ir tarpusavio bendradarbiavimo įgūdžiais.

Uždaviniai:

  1. Sudaryti sąlygas vaikams pažinti savo emocijas ir mokytis jas tinkamai išreikšti įgyvendinant kūrybines idėjas komandiniu principu;
  2. Padėti pajusti gamtos terapinį poveikį žmogui bei stiprinti atsakomybę už gamtos saugojimą;
  3. Stiprinti vaikų sveikos gyvensenos ir fizinio aktyvumo įgūdžius.

Detalus programos aprašymas

  1. Žygiai gamtoje 2. Fototerapija gamtoje, tyrinėjant mus supančią gamtą, augalus, analizuojant jų poveikį žmogui. Bus pasitelkiamos išmaniosios technologijos. 3. „Atpažink emocijas” žaidimas. 4. STREAM projektų įgyvendinimas tyrinėjant gamtą komandiniu principu. 5. Judrūs komandiniai žaidimai gamtoje, estafetės. 6. Žaidimas „Zosės veiksmų žodžiai” kūrybinis pritaikymas supažindinti vaikus su veiksmažodžiais kūrybiškai veikiant. 7. Terapinių pasakų kūrimas gamtoje. 8. Madų šou iš gamtinės medžiagos paruoštų teminių rūbų dekoracijų. 9. Laisvi vaikų žaidimai „Slėpgaudės”, „Slėpynės”, „Kvadratas”. 10. Po kiekvienos veiklos vyks savirefleksija, veiklų aptarimas, savo emocijų įsivardinimas bei įvardinami patarimai sau.

Detalus visos stovyklos ugdymo turinio aprašymas

Vaikų vasaros poilsio stovyklos „Aš – gamtos dalis” programa susideda iš 5 dalų, kurias kiekvienos stovyklos vedantieji realizuos savo suplanuotu laiku:

1 DALIS

Siekiant padėti vaikams susipažinti jiems bus sudarytos sąlygos žaisti judrius komandinius žaidimus gamtoje, estafetes. Vaikai grupelėmis galės laisvai rinktis ką žaisti: „Slėpgaudės”, „Slėpynės”, „Kvadratas” ir kt. O gal ir visi kartu žais vieną žaidimą. Šių žaidimų metu edukatoriai stebės vaikus, kad juos pažintų ir suprastų kokius įgūdžius reikalinga jiems padėti stiprinti šios stovyklos metu. Vaikai pasidarys atokvėpį, pavalgys, reflektuos savo patirtis. Vaikai padarys žygį po vietines apylinkes, kad susipažintų su vietos gamtos landšaftu, medžiais, augalais. Žygio metu vaikais turės atlikti kūrybinę užduotį, kuri bus integruota su vaikų skaitymo ir rašymo įgūdžių stiprinimu pasitelkiant „Zozės veiksmų žodžius“ – sukurs pasakojimą tema „Ką noriu nuveikti ir išmokti kartu su ZOSE?“. Dienos pabaigoje bus vaikų refleksija ir savirefleksija.

2 DALIS

Fototerapija gamtoje, tyrinėjant mus supančią gamtą, augalus, analizuojant jų poveikį žmogui. Bus pasitelkiamos išmaniosios technologijos. Stovyklautojai fotografuos augalus ir pievoje rinks sau įdomias gėles bei parsineš po vieną augalą su šaknimis ir jį tyrinės bei vėliau pristatys draugams. Iš parsineštų augalų kurs floristinę bendrą sienutę ir padarys nuotrauką prie jos. Veiklų pertraukos metu vaikai užkandžiaus, reflektuos savo patirtis, žais laisvus žaidimus. Stovyklautojai tyrinės savo emocijas pasitelkdami „Atpažink emocijas“ – žaidimą, kuris skirtas susipažinti su emocijomis bei savo automatinėmis reakcijomis. Taip pat šis žaidimas padės ugdytis empatiją, nes pažinęs savo emocijas gali geriau pažinti kitų emocijas ir suprasti jų automatines reakcijas. Tai atvers vaikams platesnes galimybes pažinti emocijų raiškos įvairovę, suvokti veiksmų ir žodžių galios svarbą bei poveikį kitiems. Žaidimo metu bus akcentuojama, kad kiekvienas yra atsakingas už savo žodžius ir veiksmus. Pabaigoje bus savirefleksija taikant terapinių pasakų kūrimą gamtoje.

3 DALIS

„Lobio paieška kitaip“ – orientacinis žaidimas padės vaikams mokytis spręsti problemines situacijas, talkinant edukatoriams. Edukatoriai gamtoje iš anksto paslėps lobį ir sudarys vaikams jo paieškos žemėlapį, kurį vaikais mokysis skaityti. Skirtingose stotelėse atliks edukacines užduotis, kurios bus patalpintos Padlet sistemoje. Kiekvieną atliktą užduotį jie talpins į Padlet. Šitas žaidimas labai patinka vaikams. Pertraukos metu vaikai laisvai šnekučiuosis užkandžiaus, reflektuos savo patirtis. „Smalsuolių kūrybinės laboratorijos“ – įtraukiančios ir integruotos gamtos ir inžinerijos tyrinėjimais pagrįstos patyriminės veiklos (pvz. kaip pastatyti hidraulinį tiltą, kurio pievos augalo šaknys ilgiausios, lapai karpyti, o žiedai balti? Ir kt.). Edukatoriai pasirinks tyrinėjimo temą atsižvelgiant į vaikus ir jų poriekius. Dienos savirefleksija: už ką nori padėkoti sau? Kokį patarimą nori sau duoti?

4 DALIS

STREAM projektų įgyvendinimas tyrinėjant gamtą komandiniu principu. Vaikai bus suskirstyti į 5 komandas, kurių kiekviena gaus atskirą patyriminę gamtos tyrimais paremtą užduotį. Kviesime edukatorius, kad jie pravestų šias STREAM edukacijos veiklas. Veiklų pabaigoje organizuosime refleksiją. Pertraukos metu vaikai užkandžiaus, reflektuos patirtis, laisvai žais. Sukursime vaikams sąlygas pajusti gamtos terapinį poveikį bei gilinsime suvokimą bei skatinsime prisiimti asmeninę atsakomybę už gamtos saugojimą. „Gamtos vaizdų terapija valdant emocijas“ – vaikai susikurs savipagalbos planą kaip elgti esant apimtam stiprių emocijų bei susipažins su emocijų valdymo būdais, įgis savipagalbos žinių valdant savo emocijas. Nusiraminimo ir savipagalbos ieškosime gamtoje. Dieną užbaigsime savirefleksija taikant terapinių pasakų kūrimą gamtoje.

5 DALIS

Stovyklos pabaigai paliekame susikurti patiems šventinę nuotaiką ten kur esame ir iš tų gamtinių medžiagų, kurias randame, savo resursais, atskleidžiant savo talentus. Bus pasirūpinta pagrindinėmis priemonėms, o gamtines medžiagas vaikai rinksis patys. Vaikai kurs dekoracijas, rūbus, galvos scenarijų bei ruošis talentų šou, kuris bus kaip stovyklos uždarymas. Prieš stovyklos uždarymo šventę „Madų/talentų šuo“ vaikai užkandžiaus, reflektuos patirtis, laisvai žais. Madų šou iš gamtinės medžiagos paruoštų teminių rūbų su jų kurtomis dekoracijomis ant agro plėvelės arba dar kitą scenarijų pagal vaikų poreikius. Stovyklos pabaigoje bus įteikti pažymėjimai ir organizuotas stovyklos aptarimas bei vaikų refleksiją apie įgytus įgūdžius ir pasiekimus. Stovyklą užbaigsime padėkojimu vieni kitiems.

 

Su pagarba stovyklų organizatoriai VšĮ „Vaikų ugdymas“ komanda.