
Kiekvieną dieną po pamokų (nuo 13 iki 16 val.) Plungės akademiko Adolfo Jucio progimnazijos mokiniai turi galimybę lankyti vaikų dienos centrą „Mes“. Tai erdvė vaikams, kurioje kiekvienas gali išreikšti save bendraudamas su kitais, pažinti savo emocijas, mokytis tinkamai jas išreikšti bei stiprinti sugyvenimo su kitais įgūdžius. Niekur neskubėdami vaikai paruošia namų darbus, žaidžia skirtingus žaidimus, pasigamina valgyti ir lavina savo socialinius bei gyvenimo įgūdžius.
Vaikų pažinimas – tai procesas, kurio metu stengiamės suprasti jų poreikius, elgesį ir emocijas ir kurti aplinką jų pozityviai savirealizacijai. VDC „Mes“ stengiamės pažinti kiekvieną vaiką, stipriname tarpusavio ryšius su jais, įsitraukiame į juos dominančias veiklas bei užsiėmimus. Tai suteikia mums galimybę stebėti juos skirtingose veiklose, matyti jų tarpusavio bendravimą. Daug dėmesio skiriame vaikų turimų įgūdžių pažinimui, sudarome sąlygas išsiugdyti stokojamus įgūdžius. Dažnai vaikui tiesiogiai užduodame klausimus, pavyzdžiui, kaip tu šiandien jautiesi? Iš ko supranti, kad taip jautiesi? Kaip norėtum jaustis? Ar žinai, ką turi daryti, kad taip pasijustum? Vaikai turi galimybę kalbėti apie savo jausmus ir emocijas, kas yra labai svarbu.
Prieš priimdami vaikus į VDC, pasikalbame su jais ir jų tėveliais, kad suprastume, ar vaikas gali ir nori čia lankyti. Kartais mokytojai patys rekomenduoja vaikams lankyti dienos centrą, jei mato, kad reikalinga papildoma pagalba mokantis, susidraugaujant su kitais, reiškiant emocijas ir kt.
VDC „Mes“ vaikų įgūdžiai ugdomi per kasdienį bendravimą, buvimą kartu, įvairius žaidimus – tiek stalo, tiek sporto. Taip pat jie lavinami per patyrimines veiklas, pavyzdžiui, mokantis gaminti maistą virtuvėje, bendradarbiaujant su bendraamžiais ir suaugusiaisiais. Didelį dėmesį skiriame ir socialinių įgūdžių formavimui – kalbamės su vaikais apie jiems kylančius klausimus ar konfliktus. Pavyzdžiui, jei vaikai nesidalija žaislais ar stalo žaidimais, padedame jiems išmokti susitarti, skatiname ieškoti bendrų sprendimų ir draugiškai dalytis. Jei pastebime, kad vaikas vengia žaisti su kitais, bandome suprasti to priežastis, užmezgame ryšį bendraudami individualiai. Dažnai tai padeda vaikui suprasti, kad žaisti su draugais yra įdomiau nei vienam, ir jis natūraliai įsitraukia į grupines veiklas.
Vaikų emocijų ugdymas vyksta tiek per žaidimus, tiek per pokalbius. Naudojame specialias emocijų korteles „Atpažink emocijas“, kurios padeda vaikams suprasti savo jausmus, išreikšti jas ir mokytis tinkamai elgtis įvairiose situacijose. Vaikai buvo aktyvūs kortelių kūrėjai, jas testavo pirminiuose kūrybos etapuose. Kortelių pagalba vaikai suvokia, kas jiems kelia džiaugsmą, o kas – nepasitenkinimą, kaip jie gali elgtis apimti šių emocijų. Taip pat emocijų ugdymą stipriname įvardydami vaikų emocijas, išklausydami juos ir kartu ieškodami tinkamiausių būdų joms išreikšti. Jei vaikai jaučia dėmesį ir supratimą, tampa laimingesni ir labiau pasitikintys savimi.
Vaikų pažinimas ir ugdymas neatsiejami nuo jų socialinio ir emocinio vystymosi. Kurdami palankią aplinką, kurioje vaikai gali mokytis per patirtį, žaidimus ir bendravimą, prisidedame prie jų harmoningos asmenybės formavimosi.