2014-06-13

Doc. dr. Sigita Burvytė

Akimirkos iš konferencijos „Žaidimų praktinis pritaikymas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinius įgūdžius“

2014 m. birželio 10 d. Vilniaus lopšelyje-darželyje „Rytas“ vyko metodinė ikimokyklinio ugdymo įstaigų konferencija ,,Žaidimų praktinis pritaikymas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinius įgūdžius“. Konferencijos organizatoriai: Lietuvos edukologijos universiteto Socialinės edukacijos fakulteto Socialinio ugdymo katedra, Vilniaus lopšelis-darželis „Rytas“, VšĮ „Vaikų ugdymas“. Pati šio renginio organizavimo idėja gimė praktikams, Vilniaus lopšelio-darželio „Rytas“ pedagogams, kurie nuolat rodo didžiulį susidomėjimą ir norą ugdyti laimingus vaikus ir ieško tam tinkamiausių būdų ir priemonių. Visas žinomas ir geras jų iniciatyvas bei idėjas palaiko bei skatina lopšelio-darželio direktorė Jurgita Ylienė ir pavaduotoja ugdymui Eglė Šiškienė, talkinanti įgyvendinant metodines iniciatyvas.

Metodinė konferencija tiek mokslininkus, tiek praktikus, atvykusius net iš Lentvario ir Šalčininkų, sudomino teoriniais pranešimais ir praktiniais žaidimais. Konferencijoje pranešimus skaitė Vilniaus lopšelio-darželio „Žemyna“ direktorė Jolanta Danilevičienė, Socialinio ugdymo katedros bakalaurė Indrė Valėnaitė, VDU magistras ir keturių vaikų tėtis Žydrūnas Šalkauskas ir kt. Konferencijoje svečiavosi Vilniaus lopšelio darželio „Žibutė“ direktorė Živilė Karvelienė, Vilniaus lopšelio-darželio „Žolynėlis“ direktorė Ramutė Kęstenienė ir kt. Dalyviams ir pranešėjams buvo smagu susipažinti vieniems su kitais ir praktiškai pritaikyti naujus ir prisiminti seniai pamirštus žaidimus, skirtus vaikų socialiniams įgūdžiams ugdyti. Konferencijos dalyviai, bendraudami vieni su kitais, reflektavo, keitėsi patirtimi ir dalinosi gera nuotaika. Žaidžiami žaidimai kėlė puikias emocijas, leido atsipalaiduoti bei praktiškai patirti ir suprasti, kiek žaidimas gali būti reikšmingas žmogui, kaip jį veikia ir kokių tikslų įmanoma pasiekti žaidimo pagalba. Konferencijos dalyviai turėjo galimybę įsitikinti, kad žaidimai yra labai svarbūs ugdant vaiko asmenybę.

Organizatoriams pavyko realizuoti pagrindinę idėją, kad po renginio kiekvienas dalyvis išeitų su vidine motyvacija: žaisti kartu su vaikais. Konferencijos pabaigoje iš dalyvių lūpų nuskambėjo noras vėl susitikti, kai kurie pageidavo iškart registruotis į rudeninę konferenciją žaidimų tema.

Norinčius kviečiame sekti informaciją ir registruotis iš anksto el. paštu konsultacijos.tevams@gmail.com

 

2 komentarai apie “Akimirkos iš konferencijos „Žaidimų praktinis pritaikymas ugdant ikimokyklinio amžiaus vaikų socialinius įgūdžius“

  1. Ugdymo metodai, būdai ir formos parenkami atsižvelgiant į vaikų amžių, gebėjimus, poreikius, ugdymo tikslą ir uždavinius, vaikas savo patirtį kaupia veikdamas, eksperimentuodamas ir bendraudamas . Labai svarbu, kad parinkti metodai atitiktų vaikų amžių, manau, kad žaidimų metodika yra vienas is pagrindinių būdų norint geriau pažinti vaikus, nes būtent jų metu atsiskleidžia daugelis charakterio savybių. Žaidimas tai vaiko patirtis, noras veikti, daryti tai ką daro suaugusieji. Žaisdamas vaikas pasijaučia svarbiu ir vertingu žaidimo partneriu. Žaidžiant ugdoma vaiko savivertė, saviraiška, saviaukla, atsakomybės, pareigos jausmas. Žaidimas vaiko gyvenime – tarsi jo minčių, veiksmų, jausmų, norų, svajonių išraiška. Tad labai smagu, kad vis daugiau vyksta tokių konferencijų, jurių metu pasidaliname ne tik teorinėmis, bet ir praktinėmis žiniomis bei patirtimi.

  2. Pritariu, kad mokytis žaidžiant yra daug smagiau nei tiesiog mokytis. Studijuojant universitete, kartais ir reikalingi žaidimai, per kuriuos būtų galima daug išmokti, tos paskaitos tiesiog praskriedavo, o iš jos išeidavai puikios nuotaikos ir susidomėjęs nauja medžiaga. Todėl žaisti visiems smagu!

Komentavimo galimybė išjungta.